Сучасна людина у храмі усвідомлює, що у красі храмового розпису
бачить перед собою втілення вічного в часовому, небесного в земному. За словами святого Максима Ісповідника, християнський храм є
іконою, тобто образом, усього Всесвіту – видимого й невидимого.
Увесь храм розписують фресками чи мозаїками із зображенням подій
історії спасіння. У центральному куполі розміщується образ Христа-Вседержителя (грецькою Пантократор). Поміщення цього образу в
центрі храму означає, що Вседержитель неба і землі є водночас і Головою Церкви – свого Тіла. У лівій руці Він зазвичай тримає кулю –
символ всесвіту, а правою благословить. У куполі також зображують
ангелів, а на чотирьох зводах, що з’єднують купол із навою – чотирьох
євангелистів, які звістили цілому світові Христову Благовість.
На стінах нави зображають події та осіб з історії спасіння. На
північній і південній стінах пишуть ікони Господських та Богородичних свят або ж Страсті Христові чи події з житій святих. Нижче зображають постаті мучеників, ісповідників, преподобних, безсрібників.
Зображені постаті святих вказують, що Церква земна і Церква небесна
поєднуються в одній літургійній молитві: святі подвижники та вірні в
храмі разом предстоять перед ликом Всевишнього.
На східній стіні храму, у святилищі, розміщують ікону храму, а також
ікону «Причастя апостолів»: Христос на один бік подає святий хліб –
Своє Тіло, а на інший – чашу Своєї Крові, апостоли ж благоговійно
приступають до святого Причастя. Ікона Євхаристії – літургійна
ікона Церкви. Адже Церква народжується з Євхаристії та зростає при Господній трапезі з апостолами й усіма святими. По обидва боки
святилища зображають постаті святителів, зокрема творців Літургії
– святих Василія Великого і Йоана Золотоустого. На західній стіні
храму зображають Успення Пресвятої Богородиці або Страшний суд.
Ці ікони при виході з храму нагадують про кончину нашого життя на
зразок блаженного успення Пресвятої Богородиці, коли все віддаємо
в руки Божі, та готовність дати одвіт перед Богом за своє життя. У
притворі храму поміщують ікону Розп’яття Христового. Так розписа-
ний храм є справжнім «собором» – зібранням усієї Церкви.
Інформацію взято із
Голгофа писана олійними фарбама на дошкі товщиною 40мм.левкас.позолота німбів.стрази.висота 2.90.ширина 1.70 а також розпяття на хрест на жесті товщиною 1мм. Розпяття пишеться як в православному так в греко-католицькому стилях.Образи писані олійними фарбами.
ВідповістиВидалити